sobota 16. července 2016

12 fotošplouchnutí

Jeden z mnoha mých dalších koníčků kromě knihomolství, je fotografování. Nejsem nějakej extra profík, což se, doufám, alespoň o něco zlepší ve druhém ročníku mé střední školy, kdy budu mít jako povinně volitelný předmět právě fotografii. (Ale pokud chcete něco ohledně teoretické části, ptejte se - prvák jsme při fotce, kdy byla ještě povinná, měli plnou písemek ve kterých se otázky neustále opakovali, dokud jsme to neuměli tak perfektně, že bych Vám to dost možná byla schopná říct i ve spánku - hlavně co se týče barviček, to Vám přeříkám nazpaměť - RGB, CMYK, HLS, CIE XYZ, CIE Lab, škála šedé, indexované barvy, přímá barva - rozumíte mi, ne? No dobře... vraťme se k tématu.)
No a nebyla bych to já kdybych svůj koníček nepředvedla v nějakém nesplnitelném projektu. (Nesplnitelném pro mě, díky mé lenosti a nenápaditosti...) Takže v roce 2016 jsem si na sebe připravila kromě knižní výzvy i projekt 12 fotošplouchnutí (tedy původně to byl projekt konaný 2015, jenže nějak jsem to po prvním tématu ehm... řekněme... no prostě jeho dokončení se nezdařilo. A když se nezdařilo, jaký by byl lepší nápad, než nechat to na 2016, že? Celá já...)

No a když jste se prokousali mým nezáživným úvodem, kde jsem to musela všechno patřičně okecat, dovolte mi představit projekt 12 fotošplouchnutí.


Původcem tohoto projektu je Mike, kterému bych tímto ráda poděkovala, že tento projekt vytvořil a já se do něj vrhla, takže máme zase o starost víc. :)
Je to projekt tvořený na 12 měsíců přesně, tedy jeden rok a každý měsíc by snad měl vyjít na blogu článek s fotografiemi na jedno z témat a postupně tak splnit všechny témata, kterých je.... Ano! Správně! Je jich 12! Jak nečekané, že?
A jaká témata to tedy jsou? Čtěte dál...

1. Hororová fotografie - aneb, jak tomu říkám já, zahrajeme si na lovce duchů! A kdo by se snad bál, tak stejně tak dobře poslouží i nějaké to prokleté místo. ;) (Hřbitov, kaple, ...) Aneb když to řeknu normální lidskou řečí, aneb tak jak je to psáno v oficiálním zadání: snímek s děsivým, tajemným nádechem.
2. Inspirace hudbou - hudební styl, píseň, videoklip... všichni chápem? tak jdeme dál...
3. Plakát k filmu - ty bez fantazie prostě vyfotí existující plakát na film (odhaduji, že tak nějak to dopadne u mě), ti nápaditější, kterým gratuluji, že ty nápady mají, vymyslí (čtěte vyfotí) nějaký svůj vlastní plakát
4. "Divoké" zvíře - takže sbalíme na cestu, odcestujeme do Afriky, vyfotíme nějakého pěkného lvíčka a zpátky domů do postele... A kdo na to nemá, vystačí si s veverkou, tříokým havranem (určitě nekoukám na GoT a vůbec to naprosto nehltám, nechystám se číst knihy...) nebo nějakým tím otravným hmyzem...
5. Lidé na ulici - a foťák hezky až před ksicht, budou mít radost ;) (A nebo radši předstírejte, že fotíte tu významnou památku, co stojí za nimi... i když tam vlastně žádná ani není..) :)
6. Téma týdne - kdo má účet na blog.cz, určitě si všiml skvělých témat týdne, což se mi jako nápad hrozně líbilo, vždy jsem si říkala, jak tohle téma je super a určitě ho zpracuji a nikdy to pak nedopadlo. Aneb má poslední šance to napravit. (A vzhledem k tomu, že tento projekt fotím od ledna 2016 a toto téma jsem využila na březnové téma, tak mám splněno... Však uvidíte.)
7. Foto komiks - aneb další sebevražda pro lidi bez nápadů... děkuji mockrát :)
8. Zimní fotografie - Tak komu se nepoštěstí přírodní sníh a dle rady od autora projektu vleze do mrazáku? :)
9. Co jsem nikdy nevyfotil - no, tak co k tomu dodat...
10. Reportáž - v tomhle bodě musíte doufat, že se ocitnete na nějakém zajímavém místě abyste nemuseli dělat reportáž o tom, jak vstáváte z postele :)
11. Duhová fotografie - všechny barvy duhy na jedné fotografii? Pro neoriginální duše, pastelky ideální. :)
12. Siluety - aneb stínová fotografie. Pro mě nejobávanější výzva. Nebereme-li tedy v potaz ten komiks. :D

Samozřejmě bych měla podotknout, že není nutné držet se pořadí témat. Ostatně, ráda bych viděla někoho, jak v srpnu čeká až nasněží, aby si mohl vyfotit zimní krajinku. :D
Megi

Žádné komentáře:

Okomentovat

O mně

Moje fotka
Knihomolka milující nejen knihy, ale také vycházky do přírody, zvířata (vlky má nejraději) a hudbu, především metal (rock a punk ale také neurazí). I přes poslouchání tvrdší hudby je členkou pěveckého sboru. Stejně tak miluje i kreslení, kterému se věnuje už od mala a proto se rozhodla studovat počítačovou grafiku, kde si zamilovala fotografování. Ráda by uměla hrát na kytaru a bicí. Není tedy divu, že se na kytaru učí hrát, ačkoliv je v úplných začátcích. Velice ji baví dozvídat se nové věci z oboru psychologie a ráda by jí více porozuměla. Chce svůj život prožít jak nejlépe to jen půjde a je ochotna jít si za svými sny, ač se někdy nemusí úspěch dostavit. A co ráda čte? Dystopie, fantasy, ovšem někdy se může objevit i nějaká romantika či detektivka.