pátek 16. prosince 2016

Má cesta za kresbou - II. část

Minule jsem skončila u výstavy středních škol, kde jsem našla hned několik favoritů. A nyní se už dostáváme k samotnému rozhodování.

Jak nejlépe se rozhodnout pro střední školu než jí navštívit? Šla jsem tedy navštívit všechny tři školy při dni otevřených dveří. Jednu nejmenovanou školu z těch tří, jsme zavrhli hned, jen co jsme odtamtud odešli. Grafický design totiž byl nový obor, ovšem nikdo o něm nebyl schopen nic říct, což samo o sobě o něčem svědčí, že? Když pak nám teda řekli, alespoň to, že vlastně vůbec nevadí, když se nám talentovky nepovedou, že nás naučí kreslit od první čáry, pomyslela jsem si, jakou asi musí mít tato škola úroveň. (Když se na to teď podívám zpětně, bylo vážně dobře, že jsem o tom ani neuvažovala. Tři žáci z této školy přestoupili do mé třídy na mou školu a opravdu mě pobavilo, když jsem se dozvěděla, že celý první ročník skutečně kreslili jen čáry.)

Pak nastalo dlouhé uvažování o plusech a mínusech zbylých dvou škol. Nakonec vyhrála ta, kde byl už jen ze dní otevřených dveří patrný přátelštější přístup vyučujících, širší záběr vyučovacích předmětů, dá li se to tak říci a ta u níž nedaleko od školní budovy je knihovna a cross cafe. Jen zbývalo udělat talentové zkoušky.

Obávané talentovky a pohovor nebyly tak strašlivé jak jsem čekala. Nakreslila jsem, co bylo zadáno, odpověděla na to, na co jsem byla tázána a ještě ten den jsem se dozvěděla, že jsem na školu byla přijata. V září jsem nastoupila na Střední školu aplikované kybernetiky v Hradci Králové jako studentka počítačové grafiky.

Takhle jsem se dostala ke kresbě. Ale co bude dál? Co budu dělat až dostuduji? Půjdu na vysokou? Nebo si začnu hledat práci?
Přesně tyhle otázky mě trápí. Zdá se sice, že času je dost, ale neuvěřitelně to utíká. Už mám za sebou skoro rok a půl a přitom, jako by to bylo včera, co jsem na školu nastoupila.
Co bych tedy chtěla dělat? Sama nevím. Abych byla upřímná, ohledně vysoké školy jsem dost nerozhodná. Na jednu stranu mě to láká, ale na druhou stranu... nevím, jestli se mi chce další roky věnovat studiu, když se už budu moct věnovat práci grafika. Pokud mě to tedy nepřestane bavit. Což asi nehrozí. :D
A co se týče mého zaměření? Upřímně... vůbec nevím. Určitě je jedna z možností propagační grafika (loga, webovky,...), také mě baví fotografie a rozhodně by nebylo špatné dělat fotografa. Nepředpokládám, že bych se věnovala filmu, ať už jako kameraman nebo post produkce. Je to sice moc zajímavá práce, ale asi to není úplně to pravé pro mě. Také se určitě nebudu věnovat 3D modelování. Poslední dobou mě hodně zaujal concept art. Sice je to náročné, ale je to jedna z věcí, kde se přímo dá využít kresba. Ještě příští rok se můžu rozhodovat a přibudou i nějaké další předměty. Jsem sama zvědavá, kterou cestou se nakonec vydám.

A co vy? Kreslíte? Pochlubte se v komentářích vaší cestou za kresbou. ;)
Megi

By the way.. Právě nám ve škole dali tolik práce od stříhání videí až po 3D modelování, že prakticky nedělám nic jiného, než věci do školy, nehledě na to, jestli je víkend nebo pracovní den. Proto mi tak trvalo napsat tenhle článek a další články jsem ani nezačala. Takže doufám, že přes prázdniny a potom to bude ok a budu moct zase aktivně psát články a dělat spoustu jiných věcí. :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat

O mně

Moje fotka
Knihomolka milující nejen knihy, ale také vycházky do přírody, zvířata (vlky má nejraději) a hudbu, především metal (rock a punk ale také neurazí). I přes poslouchání tvrdší hudby je členkou pěveckého sboru. Stejně tak miluje i kreslení, kterému se věnuje už od mala a proto se rozhodla studovat počítačovou grafiku, kde si zamilovala fotografování. Ráda by uměla hrát na kytaru a bicí. Není tedy divu, že se na kytaru učí hrát, ačkoliv je v úplných začátcích. Velice ji baví dozvídat se nové věci z oboru psychologie a ráda by jí více porozuměla. Chce svůj život prožít jak nejlépe to jen půjde a je ochotna jít si za svými sny, ač se někdy nemusí úspěch dostavit. A co ráda čte? Dystopie, fantasy, ovšem někdy se může objevit i nějaká romantika či detektivka.