neděle 14. srpna 2016

Liberecký deník #2 - Potopila jsem svět a pak mi shořely vlasy

Bylo mi řečeno, ať se vyfotím
s "chytrým pánem"... Tak  jsme se
teda spolu vyfotili. :D
(Ne, nebojte. Zas tak vážný to s těma vlasama a potápěním nebude. :D)

Máte rádi vědu? No, ne že bych ji nějak zbožňovala, ale věda může být i zábava. No vážně! A pokud mi nevěříte, nejlepší způsob, jak si to ověřit - navštivte iQLANDII v Liberci.

Ve sklepní části se nacházela expozice s šutrama, růzýma kamínkama, můžete hrabat kostřičky dinosaurů, taky je tam nějaká ta jeskyně a tak podobně. Taky tam byla fajn 3D televize, kde jste mohli vidět kanony, pohoří, hory apod. ve 3D. Odsud jsme vystoupali po schodech z jádra Země až na povrch. :D
Prošli jsme hvězdnou bránou a mohli jsme tu zkoumat jak vznikají pohoří pomocí litosférických desek a... no, upřímně, v této expozici jsem nejvíc času strávila u takové "věcičky", kde jsem mohla potopit ceeelýý svět - první Sydney, taky Barcelonu nebo New York, taktéž i Eifellovku nebo pyramidy. Aneb Megi kazisvět. :D 
Nepochybně stojí za zmínku expozice o člověku a smyslech. Můžete zjistit, jak dobře vidíte, jaký máte postřeh, rychlost reakce, jaké frekvence jste schopni slyšet, zda-li dokážete určit z jakého směru přichází zvuk a nebo vyzkoušet, jak hlasitý je Váš "ječák." Ten můj je hlasitý zhruba jako rockový koncert. :D Nebo se taky můžete něco dozvědět o funkcích orgánů a co všechno jsme schopni v lidském těle nahradit.
Fajn kámoš na pokec :)
Nechyběl ani fajn kámoš na pokec - robot. Jeden pán se ho ptal na jednoduchý matematický příklad. A víte co pán dostal za odpověď? Něco ve smyslu, že ať si dává pozor, aby ho z matiky taky nevyzkoušel. Jednoduchý příklad tedy vypočítal a byla řada na pánovi, aby si spočítal svůj příklad. Robot vytasil nějaké násobení, které obsahovalo dvě čtyřmístná čísla. Když pán vytáhl mobil a na kalkulačce začal počítat, ozvalo se z úst robota: "Nemyslíš, že je to trochu podvod?" Jo, fakt byl až příliš chytrej. A vtipy ho pobavili, tedy, aspoň myslím. :D
Symfonické blesky
Živly tu taktéž měly vlastní expozici. Bylo zajímavé vyzkoušet si na vlastní kůži zemětřesení nebo vichřici. A s obřími bublinami jsem si taky vyhrála. Taktéž jsme tu měli možnost zhlédnout symfonické blesky, které různými výboji byli schopni zahrát píseň. Nám třeba zahrály úvodní znělku z Pirátů z Karibiku. ♥♥










To jsou ty obří bubliny...
















Jsem v bublině!




Kosmo
Expozici Kosmo snad nemusím dlouze popisovat. Vše možné o vesmíru jsme se tu dozvěděli. Taktéž jsme tu navštívili 3D planetárium.

V expozici "Kosmo" s Darthem Vaderem
Z tohohle by byla fajn lampička :D
Byla tu i samotná expozice s vodou, kde... jste si prostě hráli s vodou. Taky tu byla fajn interaktivní fontána s vodní stěnou, na kterou jste si mohli přes jakousi "tabuli" i něco sami nakreslit.

A expozice, ve které jsme strávili nejvíc času? Talent! A to zejména proto, že jste tu různě chodili, plnili úkoly, načítaly si za ně body a nakonec Vám to i vyhodnotilo v jaké oblasti jste dobří. Byla tu i tabule, kde bylo vypsáno prvních deset lidí, kteří za ten den nasbírali nejvíce bodů. A představte si! Já byla po splnění všech úkolů (krom dvou, jejichž stanoviště byli díky neohleduplnosti a lhostejnosti lidí rozbité) pátá! Fakt jsem na sebe hrdá. :D Ale nebudeme to moc přehánět, že?...

I po chodbách byli všemožné další věci - takže můj bratr vyráběl kaviár z coly (jo, bylo to fakt dobrý), odhalili jsme vraha a zkoušeli vyřešit různé hlavolamy.
Interaktivní fontána


Cože? Jo, ty vlasy co píšu v názvu článku... Fakt Vás to tak zajímá? No tedy dobře... To tam takhle mají v určité hodiny Science show. Výbuchy, odpaly raket a... výbuchy. No, samozřejmě, že jsme se přišli podívat. Bylo to skvělé! A pán, co pokusy prováděl, také mluvil dosti zábavně. A samozřejmě, že takové pokusy se neobejdou bez dobrovolníků, kteří tam jsou často nedobrovolně.
Interaktivní fontána ze shora
Měl přijít ten největší výbuch z celé show a požadavky na dobrovolníka byly jasné: slečna s co nejdelšími vlasy - prý, že většinou pak vypráví o kometách, kdy slečna začne pobíhat po chodbách iQLANDIE s hořícími vlasy. A taky nám neustále připomínal, že při této show mají právo na nějaké procento ztráty. (Vážně se ptáte jaké ztráty? No... samozřejmě, že myslel ztráty na životech! :D) Ano, opravdu byl pán velice vtipný. 
Science show
Mě však příliš do smíchu nebylo, když jsem si uvědomila, že v celé místnosti mám právě JÁ nejdelší vlasy. Fakt nemám ráda tyhle pokusy a při chemii na základce jsem se jim vyhýbala, co jen to šlo - doslova jako čert kříži. S mojí šikovností by to totiž nemuselo dopadnout dobře.
Co byste tak řekli, že se stalo? Pán se na mě otočil s tím, že já mám takové pěkné dlouhé vlasy a že bych snad mohla být právě ta pravá pro tento pokus. Horečně jsem začala vrtět hlavou, že to určitě není dobrý nápad.
Jediné co mě zachránilo byla druhá, později vyslovená, podmínka. Slečně provádějící pokus by mělo být více než 18. Pán si tedy nakonec vybral neochotně jinou slečnu, která neměla zdaleka tak dlouhé vlasy jako já, ale 18 jí už bylo. No, nakonec jsem vážně ráda, že jsem tam nestála já, protože zapalovat tu hořlavinu ke vzniku toho slaného výbuchu... nic pro mě. Já na ten výbuch spokojeně koukala z hlediště.

A těch věcí je tu mnohem víc! Přijďte se sami přesvědčit!
A ještě jedna věc... Až budete v Liberci, vřele Vám doporučuji pizzerii Maškovka, kde mají opravdu výbornou pizzu, kterou jsme si dali po vyčerpávajícím, ale skvělém dni k večeři!!! :D
Ohýnek :D

To bílo jsem viděla ještě dlouho potom...
Slečna, co to chudák odnesla za mě s naším
"vtipným pánem chemikem" :D
Ano, i takové věci můžete najít v iQLANDII - obytný kontejner
Moje výsledky z expozice Talent - fakt netuším, kde se
tam vzaly ty technické dispozice...
Barvičky!!!

No nějakou stopu jsem tam po sobě
zanechat musela...





Megi

8 komentářů:

  1. Super! Je to asi tak dva týdny, co jsem tam doprovázela tetu a sestřenku, protože se tady nevyznají :P
    Je to tam určitě super, cena mi přijde celkem i přiměřená na to, že tam uvidíte spoustu báječných a zajímavých věcí :)

    IDEY JEDNÉ HOLKY

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tam vážně fajn a ty peníze za to prostě stojí! :)

      Vymazat
  2. Ty jo, to vypadá fakt dobře! Škoda, že Liberec mám přes půl republiky :/ .. Ale kdybych se tam někdy náhodou ocitla, tohle bude první místo, kam půjdu. Miluju tyhle druhy interaktivních výstav. Škoda, že v mém okolí jich moc není :(.
    http://gingerjannie.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu to stojí za to, takže kdybys náhodou Liberec někdy navštívila, tak určitě doporučuji navštívit! :D

      Vymazat
  3. V iQLANDII jsme byli loni a moc se nám tam s přítelem líbilo, mají to skvěle vymyšlené :) Cena je sice vyšší, ale určitě to stojí za to! A dávám odběr, kdyby tě i můj blog zaujal, budu ráda, když mě budeš sledovat také :)

    GIVEAWAY O LUXUSNÍ NÁRAMKY | BLOND SITE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je to tam naprosto skvělé. :D Za odběr díky, na tvůj blog jsem koukala a je opravdu pěkný, akorát to není moc téma pro mě. :)

      Vymazat
  4. Škoda že je Liberec tak daleko :D Úplně jsi mě na to navnadila :DD
    Jinak úžasný blog máš! :))

    Budu ráda když navštívíš náš :) http://piggytwins.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Každopádně, kdyby ses někdy dostala do Liberce, tak rozhodně doporučuji navštívit. :)

      Vymazat

O mně

Moje fotka
Knihomolka milující nejen knihy, ale také vycházky do přírody, zvířata (vlky má nejraději) a hudbu, především metal (rock a punk ale také neurazí). I přes poslouchání tvrdší hudby je členkou pěveckého sboru. Stejně tak miluje i kreslení, kterému se věnuje už od mala a proto se rozhodla studovat počítačovou grafiku, kde si zamilovala fotografování. Ráda by uměla hrát na kytaru a bicí. Není tedy divu, že se na kytaru učí hrát, ačkoliv je v úplných začátcích. Velice ji baví dozvídat se nové věci z oboru psychologie a ráda by jí více porozuměla. Chce svůj život prožít jak nejlépe to jen půjde a je ochotna jít si za svými sny, ač se někdy nemusí úspěch dostavit. A co ráda čte? Dystopie, fantasy, ovšem někdy se může objevit i nějaká romantika či detektivka.