úterý 6. září 2016

17 věcí bez kterých se narozeniny neobejdou

Právě teď jsem někde na chatě v Olešnici v Orlických horách a kreslím, nebo možná fotím a nebo taky natáčím. Nebo dělám jinou (ne)užitečnou tvůrčí věc. Nebo je taky dost možný, že se někde poflakuju, směji se se svými přáteli nebo třeba čtu. Nebo rozdávám bonbony. Těžko říct, co z těch věcí právě dělám.
Jsem totiž se školou na plenéru... což je vlastně kreslení v přírodě. Ale jelikož jsme studenti počítačové grafiky, tak děláme i jiné věci, než kresbu.

A krom toho, jelikož je 6. září, tak má dnes jeden (tedy pravděpodobně víc než jeden, ale mě jde právě o toho jednoho) človíček narozeniny! Kdo to je? Ano, správně. JÁ!!! A to přesně v 7:30! (Nebo možná 7:35)

A právě proto jsem si dala tu práci, napsala tento článek ještě před odjezdem na plenér a nastavila jeho zveřejnění na dnešek.

Jelikož mí spolužáci jsou... no, to byste je museli prostě znát. To slovy popsat nejde. Tak tedy doufám, že nebudou vymýšlet nějaké kraviny. (Jako třeba že by mi koupili medovník, posypali ho skittleskama a zapíchli do něj plastovou vidličku místo svíčky - neeee, nikdy jsme to nikomu neudělali.) Asi si říkáte, že medovník se skittles a zapíchnutou vidličkou ještě není tak hrozný. Máte pravdu. Ale oni jsou schopni vymyslet mnohem horší věci! Ano, fakt se toho děsím, ale tak snad to dopadne dobře. :D

  1. Tajnůstkářství všude okolo Vás - Nevím, jak to chodí u Vás, ale já už většinou měsíc předem pozoruji tiché, rádoby nenápadné, šuškání Vašich přátel, rodičů i jiných příbuzných, kdy se bez pochyby domlouvají, co jí dáme za drek, jaký jí dáme dort, jaké překvapení připravíme na její narozeniny... A vy přitom jen koukáte a děláte, že nic nevidíte a neslyšíte.
  2. Otázky, co si přejete k narozeninám - Ti, jejichž šuškání nepomohlo a nebyli schopni nic vymyslet, za Vámi chodí s otázkou, co byste si přáli k narozeninám. A vy najednou nevíte co odpovědět, protože jste v tu chvíli všechna Vaše přání zapomněli.
  3. Připomínky k Vašemu věku - Mám spoustu dobrých přátel. A někteří (celkem dost jich je) mí dobří přátelé jsou mladší a když mám narozeniny, mají nějakou zvláštní nutkavou potřebu stále opakovat: "Tobě už bude 17, co? Ty už jsi ale stará." To my pěkně prosím opakují každý rok.
  4. Očekávání velkých změn - Tenhle bod platí převážně u 15. a 18. narozenin, ale i těch ostatních. Říkáte si: "V úterý mi bude už 17. To bude všechno tak jiný." I když ti, co už měli 15, dobře vědí, že 15. narozeninami se nic, kromě získání občanky, nezměnilo a v 17 se tedy nezmění už vůbec nic. Ale přesto si to stále opakujete.
    Přípravy
  5. O číslo víc - Přijde den, kdy jste o rok starší a ne a ne si na to zvyknout. Stále píšete, že Vám je 16, i když už Vám je 17. To jsem letos vyřešila tak, že jsem si už dva měsíce předem začala postupně vsugerovávat, že už mi je skoro 17, abych s tím pak neměla potíže. Ovšem, ne abych si na to ty dva měsíce zvykala, jako vždy jindy, ale už na začátku, když jsem si začínala zvykat
    se mi to podařilo vsugerovat tak, že úspěšně už dva měsíce Vám jsem schopna říct, že mi je 17, i když vlastně mi 17 ještě nebylo. Asi si holt nevyberete... Buď příliš brzy nebo pozdě.
  6. Gratulace - Už od rána v den narozenin Vám někdo neustále volá, posílá sms nebo píše na facebook, jak Vám přeje všechno nejlepší. Dokonce i poštou přijdou nějaká přání.
  7. Bonbony - Ačkoliv už jsem na střední a na základce jsem už nějaký ten rok bonbony nerozdávala, naše třída si na bonbony o svátcích a narozeninách potrpí. Této zvyklosti nás naučila jedna učitelka, která si na ty bonbony potrpí ještě víc. :D Ne abyste si dovolili jít na její hodinu v den svých narozenin (nebo svátku) bez bonbonů!!!
  8. Oslavy, oslavy a zase oslavy - Oslava s rodiči, oslava s bratrem a rodiči, oslava s jednou babičkou, oslava s druhou babičkou a dědou, oslava s ostatními příbuznými, oslava s přáteli... 
  9. Přípravy - No, někdo ty všechny oslavy připravit musí. Jídlo, jídlo, další jídlo... A kdo jiný by to měl udělat , než oslavenec? Ne aby ho nechali vyspat, on ještě musí vstávat dřív, aby to všechno stihl připravit.
    Květiny všude kolem
  10. Příbuzní - Ty oslavy také vyžadují setkání s babičkami, dědečky, tetičkami, strýčky, sestřenicemi i bratranci a spoustou dalších příbuzných. Většinou to bývá navíc tak, že mi popřejí a já pak celou dobu tam jen sedím a poslouchám, jak se baví třeba o politice, že?
  11. Dárky - Od každého dostanu dárek, ať už se mi líbí nebo ne. Někdy jsou to dárky vskutku krásné, jindy se jen hromadí věci, které už nikdy nevyužijete.
  12. Květiny všude kolem - Každý rok na mé narozeniny dostanu minimálně 3 kytky. V mém pokoji si pak připadám jak v květinářství.
  13. Další knihy na kupičce - Je spoustu knih, které si přeji a na té pomyslné kupičce už imaginárně leží. Tím, že je dostanu, akorát utvrdí mé okolí o tom, že tam skutečně patří, protože už jí tam nevidím jen já, ale i ostatní. Pak taky dostanu knihy, které si nepřeji, ani je neznám a přesto jsou velmi zajímavé. Pro ty pak tvořím nová místa, která se již těžko hledají. :D
  14. Peníze - Kdo neví co mi darovat, daruje peníze, ať si sama něco vyberu. A nebo taky peníze potřebuji k nákupu všeho toho jídla a pití. (Pravda, štěstí, že tohle zatím ještě obstarává maminka a já se pak jen účastním příprav.)
    Dort
    Přiznávám, tenhle nikdy nebyl můj, ten
    měla kámoška. Ale já zrovna nenašla
    jinou fotku s dortem. :D
  15. Dort - Já každý rok dostávám na narozeniny nějaký nápaditý dort s marcipánek a někdy i
    čokoládou. Mňam!
  16. Úklid - Je po oslavě, ale opět oslavence nenechají odpočinout, jelikož musí uklidit všechno nádobí, uschovat zbylé jídlo a tak podobně.
  17. Nedostatek času - A jak se tak neustále připravují a uklízí různé oslavy, nezbývá čas na nic jiného a musíte oželet spoustu zajímavých akcí, protože ještě musíte najít to správné datum, kdy mají všichni zúčastnění volno.
Koneckonců, narozeniny nejsou jen dárky, ale také spoustu dřiny a úsilí. A jen co se vrátím z plenéru, budou mě čekat body 8 - 17. Body 4 - 7 si odbudu už dnes a co se týče bodů 1 - 3, ty už mám povětšinou za sebou. I když... 3. bod mi určitě ještě někdo s radostí připomene!

Megi

2 komentáře:

O mně

Moje fotka
Knihomolka milující nejen knihy, ale také vycházky do přírody, zvířata (vlky má nejraději) a hudbu, především metal (rock a punk ale také neurazí). I přes poslouchání tvrdší hudby je členkou pěveckého sboru. Stejně tak miluje i kreslení, kterému se věnuje už od mala a proto se rozhodla studovat počítačovou grafiku, kde si zamilovala fotografování. Ráda by uměla hrát na kytaru a bicí. Není tedy divu, že se na kytaru učí hrát, ačkoliv je v úplných začátcích. Velice ji baví dozvídat se nové věci z oboru psychologie a ráda by jí více porozuměla. Chce svůj život prožít jak nejlépe to jen půjde a je ochotna jít si za svými sny, ač se někdy nemusí úspěch dostavit. A co ráda čte? Dystopie, fantasy, ovšem někdy se může objevit i nějaká romantika či detektivka.