úterý 20. září 2016

Reportáž

Dostáváme se ke květnovému tématu z projektu 12 fotošplouchnutí. Pro tentokrát jsem si zvolila téma Reportáž.

V květnu jsme byli (já, mamka, taťka, babička a děda - občas se k nám také připojil můj bratr s přítelkyní, kteří žijí v Praze) v Praze na muzikálu. Ovšem teď bych se spíše zabývala zbytkem času stráveným v Praze. Přináším Vám tedy krátkou fotoreportáž o takových "útržcích" ze dnů 21. - 22. 5. 2016 strávených v Praze. Nejenže jsme pluli třeba po Vltavě, ale viděli i vzácné korunovační klenoty.

21. 5. jistě stojí za zmínku plavba po Vltavě na lodi i s obědem. Není to poprvé, co jsme byli na této lodi s obědem. Cestou jsme propluli pod Karlovým mostem, přes zdymadla až k Vyšehradu a zase zpátky.

Karlův most
Naše loď - interiér
Karlův most ještě jednou
Vltava a další z mnoha lodí, které se po Vltavě plaví
Tančící dům

Spolucestující na lodi
Ve zdymadlech
A zdymadla ještě jednou
















O poznání zajímavější byla téhož dne návštěva, dá-li se to tak říci, výstavy korunovačních klenotů. V květnu, jak jistě víte, bylo výročí Karla IV. a u té příležitosti byly po dobu několika dní pro veřejnost vystaveny korunovační klenoty. A to jsme si nemohly nechat ujít!

Pohled na Jižní zahrady Pražského hradu, kterými jsme
procházeli cestou ke korunovačním klenotům - foceno při
čekání, které nebylo ani tak dlouhé, jak jsme
čekaly - pouhých  (necelých) 30 min. 
Samotné korunovační klenoty!
Fronta ke korunovačním klenotům
ve Vladislavském sále,
kde byli taktéž vystaveny





22. května jsme se opět vrátili k lodím. Respektive jsme navštívili výstavu Titanic. Byla to neskutečně zajímavá výstava, kde byli představeno ubytování od první třídy až po třetí, stavba lodi, v jaké části lodi se co nacházelo a detailní informace ze samotné srážky s ledovcem a příbězích některých cestujících. Za skvělý nápad považuji to, že na začátku každému návštěvníkovi kartičku na které bylo jméno skutečného cestujícího na Titanicu, příběh onoho cestujícího, s kým cestoval a kam a i třídu ve které cestoval. Na konci výstavy byla cedule s přeživšími cestujícími, i těmi, co zemřeli a každý si našel toho svého. Já jsem se stala ženou cestující se skupinkou imigrantů třetí třídou. Před odplutím dala jednomu žebrákovy nějaké peníze a ten jí řekl, že se stane velká tragédie, ale ona ji přežije. Můj táta se stal nejbohatším mužem na palubě cestujícím, jak jinak, než první třídou. A například můj bratr se stal cestujícím třetí třídy, kde měl cestovat společně s bratrem, který si to však na poslední chvíli rozmyslel s tím, že tuší, že se stane něco hrozného. Můj bratr coby cestující na lodi svého bratra neuposlechl a odplul i pře jeho varování. (Hrozný zmatek s těmi bratry, že?) Ale nyní už fotografie z výstavy.

Model Titanicu
Chodba vedoucí do jednotlivých kajut
první třídy na Titanicu.


Kajuta první třídy

Jídelna na Titanicu
Kajuta třetí třídy
Ledovec


Model Titanicu, někde na dně moře
A tady už je výše zmiňovaná cedule, kde jsou sepsáni přeživší i nepřeživší cestující. A jak jsme dopadli my? Já dle žebrákovi věštby vskutku přežila. To obrovské bohatství, co vlastnil můj táta asi nebylo moc platné, když plavbu nepřežil. Můj bratr měl dát na svého bratra a zachránil by si tím život. A třeba moje mamka přežila, ale obě děti, se kterými cestovala a byla to její jediná rodina, nepřežily. Příběhy jednotlivých cestujících byli opravdu zajímavé, ale kolikrát velmi kruté.
A abych Vám nakonec zlepšila náladu, máte rádi AC/DC? Já docela jo. (Pravda, existují skupiny, které mám raději, ale stejně mám AC/DC ráda.) Právě 22. 5. měli v Praze v Letňanech AC/DC koncert a v Letňanech taktéž byla výstava Titanicu. Já na koncertě sice být nemohla, ale to ještě neznamená, že jsem si nemohla pořádně prohlédnout to jejich skvělé pódium, co už tam stálo. (Samozřejmě jen z dálky, až k němu bych se asi ani nedostala. :D)



4 komentáře:

  1. Na titaniku jsem byla taky, ale muzeum v Livrpulu bylo pro mě lepší. Pěkné fotky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) No, já v Liverpoolu nebyla, takže porovnávat nemůžu. :D

      Vymazat
  2. Na lodi v Praze jsem byla také a mám z toho úžasný žážítek :) a moc pěkné fotky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zážitek je to opravdu krásný. :) A děkuji. :3

      Vymazat

O mně

Moje fotka
Knihomolka milující nejen knihy, ale také vycházky do přírody, zvířata (vlky má nejraději) a hudbu, především metal (rock a punk ale také neurazí). I přes poslouchání tvrdší hudby je členkou pěveckého sboru. Stejně tak miluje i kreslení, kterému se věnuje už od mala a proto se rozhodla studovat počítačovou grafiku, kde si zamilovala fotografování. Ráda by uměla hrát na kytaru a bicí. Není tedy divu, že se na kytaru učí hrát, ačkoliv je v úplných začátcích. Velice ji baví dozvídat se nové věci z oboru psychologie a ráda by jí více porozuměla. Chce svůj život prožít jak nejlépe to jen půjde a je ochotna jít si za svými sny, ač se někdy nemusí úspěch dostavit. A co ráda čte? Dystopie, fantasy, ovšem někdy se může objevit i nějaká romantika či detektivka.